Пропускане към основното съдържание

Последна въздишка:

А има дни като този

James Whistler,  Nocturne in Black and Gold – The Falling Rocket , 1875, Detroit Institute of Arts, Detroit, MI, USA. А има дни като този, в които светът се случва на крясъци. Тогава светлината се връща уплашено по пътеката на носталгията. Сенки протягат ръце, покриват очите ми - съсиреци пълнят пресушените ми дъна. Зениците стъпват в раната на сумрака, бликва кръвта. Погледът изтича в канавката, изплъзва се от всички пропиляни лета.  А има дни като този, в които  клопка е всичкият въздух, който свисти между камбаните. Плясък на криле се въздига в простора, думите осиротяват в отдавна опустели гнезда. Тътен разкъсва утробата на ялова тишина. Мракът внезапно връхлита като жътвар, готов да прибере плода на обезверелите ми уста. Гнил е гласът ми от освирепяло мълчание, вкусът му се дави в гръкляна.  А има дни като този, в които плътта е храна за озверялата паст на нощта. Зъби се впиват като пирони в дланите на разпнат. Всеки допир прогаря като отрова, бликаща от вените на луна. И ето ме,

почти.

Blue Is the Warmest Color
Всички са почти заспали. Всички са почти добре.
И кафето е почти изстинало на масата, на която са угаснали почти усмивки. Небето е почти същото, след последния нюанс на мрака. Слънчогледите почти са цъфнали на полята, в които почти сме се обичали. И са навели цветовете си почти траурно в тъмнината. Щурците почти са композирали нашата почти история. И свирят почти меланхолично, скрити зад смисъла на последния ни разговор. Образът на мечтите ми по теб е почти истински в мислите, от които почти не си излизала. Дните почти минават във водовъртежа на забравата. Вечерите почти не
са самотни. Устните ми почти не са изтръпнали от желание да те целунат. Или да забравят вкуса на кожата ти в почти замръзнал декемврийски ден. Почти е лято и почти съм щастлива. Обещах ти да не се обвързвам с тъгата и почти се справям. Бъдещето ми е увиснало почти самоубийствено. Липите са почти изсъхнали. По - добре така. Ароматът им почти ми напомняше на нашата раздяла. Почти не съм плакала под тъгата на дъжда. Кучетата почти разлаяха тишината в малките часове на неспокойствието ми. Сутрините са почти същите без твоя глас. Ръцете ми почти не са увиснали в безпомощност. Пръстите почти се научиха да не пишат за теб.
Почти съм цяла.
Почти.

Коментари

Публикуване на коментар

Oh, but think twice, that`s my only advice. :)

Популярни публикации